Hogyan tesztelj egy létrehozott terméket
SalesForm | Bártfai Balázs
Legutóbbi frissítés 10 hónapja
- Állítsd tesztre a terméket. Be kell kapcsolni a tesztet
- Ha tesztre van állítva, akkor a teszt banki kulcsokat használja
- Akár CIB, akár OTP szerződésed van, csak akkor fog működni az ismétlődő fizetés, ha van rá jogosultságod
- Csak akkor van lemondási link, ha beállítottál a terméknél sikeres fizetési e-mailt
- Teszteléshez ne használj számlázást, mert törölnöd kell majd a díjbekérőket
- Tesztelésnél ne használj URL átirányítást
- A tesztelésnél olyan ismétlődést hozz létre, ami 1 naponta ismétlődik. Általában 24 órának el kell telnie 2 ismétlődés között
- Adj le egy rendelés. Erről lejebb írok bővebben
- CIB bank esetén a teszt kártya 4 és csupa 1 a kártyaszám, a dátum a jövőbe mutasson és a CV bármi lehet.
- Ha nem kapsz levelet a következő nap 10 óra környékén, akkor lehet a SPAM szűrőd kiszűrte. Állítsd be a cégadatoknál az SMTP-t, hogy minden levelet megkapj
- Az OTP simple sandox felületén belépve látni fogod az összes tranzakciót, így azt is, hogy sikeres vagy sikertelen volt-e a teszt terhelés
Hogyan adj le teszt rendelést!
A tesztelést nem szeretjük főleg egy rendelés esetén, hiszen meg kell adni egy csomó információt.
Azonban egy egy kritikus rész, mivel érzékeny banki rendszerekkel dolgozunk együtt.
Ezért kövesd pontosan a lépéseket!
Első tesztelésnél:
- Váltsd a böngésződ inkognitó üzemmódba, hogy a sütik és a böngésző cashe ne zavarjon be
- Valódi adatokat adj meg. Nem jó csak rácsapni a billentyűzetre
- A legjobb, ha a saját vállalkozói adataidat adod meg
- A rendelőnek más e-mail címet adj meg, mint amit te beállítottál a SalesForm cégadatok részében. Ha a cégadatokban gmail.com címet adtál meg és egy másik gmail címet adsz meg rendeléskor, akkor nagy esélye van, hogy a gmail nem fogadja a levelet. De teszteld :)
- A banki felületen add le a teszt rendelést
- Nézd meg, hogy a SalesForm eladások menüben látszik-e? (Az előfizetések külön fülön van)
- OTP Simple esetén van egy 30 másodperces (vagy hosszabb) csúszás, de mindezt látod a sandox felületén
- A rendelés után mindig lefut minden beállított automatizmus. Vagyis a hírlevél és a webhook is.
- Ezeket is csak újabb rendelés leadásával tudod tesztelni
Második és a többi tesztelésnél:
- Ha már volt egy rendelésed, akkor nem kell újra megadnod a teszteléshez az adatokat. Ugyanis minden rendelésnek van egy azonosítója, ami sok szám.
- Ezt a eladások első oszlopában találod
- Ha a rendelési link /-jel után beteszed ezt a számot, akkor kitölti a korábban megadott adatokkal. Pl.: https://sf.salesform.hu/t/r/ekm-elofizeteses-klub-epito-mesterkurzus-teljes-ar/7187440125613349
- Mindig e-mail cím alapján történik minden rendszerben az azonosítás. Vagyis a hírlevélküldőbe és a WordPress oldalba nem kerülsz be újra, hiszen már benne vagy. Ha ezt akarod tesztelni, ki kell törölnöd magad vagy másik mail címet kell megadnod.