Sikertelen fizetés oka

Miért van annyi sikertelen bankkártyás fizetés?

SalesForm | Bártfai Balázs

Legutóbbi frissítés 5 hónapja

A SalesForm szoftverben az a jó, hogy mindent látsz. Ez elsőre ijesztő lehet, mert látod a sikertelen fizetéseket is és azt gondolhatod, hogy valami gond van.

A sok sikertelen fizetés csak elsőre tűnik soknak, Legtöbbször ugyanaz az ember próbálkozik sokszor.

A nemzetközi átlag 78%. Vagyis 100 emberből 78% sosem fejezi be a rendelést. Amíg ezek nem látszanak, csak a sikeres rendelések, ez nem is zavaró, hiszen amiről nem tudunk, az nem is fáj. DE!!!! Nem is tudunk tenni ellene.

A SalesForm fizetési oldala annyira optimalizált, hogy nálunk a sikertelen fizetések arány 13% körül van. Ez egy igazán jó szám!

 Miért lesz sikertelen egy rendelés?

A leggyakoribb oka, hogy meggondolta magát a felhasználó.
A másik leggyakoribb oka, hogy hiába akar nem tud a bankkártyájával fizetni.

Miért nem tud a bankkártyájával fizetni?

A bankkártyás fizetés sikere több dolgon múlik. Az egyik a fizetési szolgáltató, akivel szerződtél, a másik az ügyfeled bankja.

Amikor kártyával akar valaki fizetni neked, akkor a SalesForm átirányítja a fizetési szolgáltató biztonságos oldalára, hogy hozzád semmilyen kártya adat ne kerüljön.

Ott a vevőd megadja a bankkártya adatait. Ezeket az adatokat a szolgáltató elküldi az ügyfeled bankjának. Ha az ügyfeled bankja mindent rendben talált, akkor visszaküldi, hogy sikeres volt a tranzakció, amit a fizetési szolgáltató nyugtáz és továbbít a SalesForm szoftvered felé. Ilyenkor jön létre a sikeres fizetés.

Akkor lesz sikertelen a fizetés, ha a fizetési szolgáltatód azt a választ adja vissza, hogy a fizetés sikertelen vagy túl sokáig nem ad semmilyen választ.

Mik a sikertelen fizetés gyakori okai?

A sikertelen bankkártyás fizetésnek van ismert gyakori okai:

ELÍRTA  - Véletlenül elírta a bankkártya adatokat, vagy az ellenőrző kódot! Megoldás: Próbálja meg újra, helyes adatokkal

NEM KAPOTT HITELESÍTŐ KÓDOT - A bankkártyát kibocsátó bank nem küldött hitelesítő kódot. Ennek oka átmeneti banki hiba vagy lassulás. 
Megoldás: Várjon egy napot és próbálja újra

NINCS ELÉG FEDEZET A BANKKÁRTYÁN 

Megoldás: lépjen be a banki appba és nézz meg, nem volt-e váratlan vonás


TÚLLÉPTE A NAPI KÖLTÉSI LIMITET 
Megoldás: Lépjen be a banki app-ba és emelje meg.

NEM VALÓDI ADATOK RENDELÉSKOR - biztonsági okokból a bank ellenőrzi a megadott adatokat és ha nem stimmelnek, akkor elutasítja a fizetést. 
Megoldás: Adjon meg valós adatokat

SimplePay fizetés esetén a gyakori hibák

Lépj be a Simple fiókod admin felületére és keresd meg a sikertelen tranzakciókat és ott fogod látni, hogy mi a hiba oka. A felületre itt tudsz belépni: https://admin.simplepay.hu/admin/login


A tranzakciós lista menüben találod a tranzakciókat. Állítsd be az időpontot és a szűrőket. Ha a vásárló e-mail címét megadod, akkor meg fogja találni a keresett tranzakciót.


Az alábbi sikertelenségi okokat fogod találni:

Sikertelen - Nem autorizált
Ez azt jelenti, hogy a vevőd bankja elutasította a pénz vonási kérésedet. Ennek sok oka lehet. A leggyakoribb, hogy a vevőd nem írta be a megerősítő kódot

Sikertelen - Időtúllépés
Ez azt jelenti, hogy túl sok idő telt el a bankkártya adatok megadásával, így lejárt a biztonsági időkeret. Ez akkor történik, ha fizetés közben otthagyja a számítógépet vagy bezárja az oldalt és nem fizet

További hibakódokat ebben a cikkben találsz

Mit tehetek a sikertelen fizetésekkel?

A SalesForm számos olyan automatizmussal rendelkezik, ami segít megmenteni a sikertelen fizetéseket. A statisztikádban külön jelöljük a megmentett fizetésekből származó bevételeidet.

Sikertelen fizetési automatizmusok:


  1. A sikertelen fizetéshez van egy külön oldal. Erre kerül a felhasználó, amikor sikertelenül fizetett. Ehhez van egy sablon, amit használhatsz és benne vannak a leggyakoribb problémák és egy újrafizetési link. Az újrafizetési linkre kattintva nem kell újra megadnia a rendelési adatokat azt alapból kitöltjük neki.
    Ezt az oldalt a marketing beállítások - köszönő oldal menüben találod és ott tudod testreszabni.

  2. A sikertelen fizetésre van egy beépített e-mail. Minden termék esetén van lehetőség egy sikertelen e-mail küldésére. Erre is van egy sablon, amit ki tudsz választani. A sablonban benne vannak a leggyakoribb problémák és egy újrafizetési link. Az újrafizetési linkre kattintva nem kell újra megadnia a rendelési adatokat azt alapból kitöltjük neki. Ez a levél termékenként egyedi lehet.

  3. Egyedi sikertelen fizetési oldal. Használhatsz teljesen egyedi sikertelen fizetési oldalt is. Ebben az esetben csak add meg a termék átirányításoknál a sikertelen fizetési oldalt URL címét. Az URL mindig https:// kezdődjön.

  4. Automata e-mail sorozat sikertelen fizetéskor. Ha összekötöd a SalesForm szoftver hírlevél küldővel, akkor be tudod állítani, hogy sikertelen fizetés esetén melyik csoportba kerüljön bele a felhasználó. Amikor bekerül egy ilyen csoportba, akkor automatikusan tudsz küldeni neki e-mail és be tudod állítani, hogy akár naponta küldjön egyet. A leghatásosabb az, ha 30 percel a bekerülést követően küldesz e-mailt, aztán 1 órával, 3 órával, 1 nappal, 2 nappal és 3 nappal. 
    Amint sikeres lesz a fizetés a SalesForm ki is veszi a sikertelen csoportból, így nem kell kézzel leállítanod a kampányt 

Amit még megtehetsz, mert nagyon hatékony:

  • Mivel a SalesForm szoftver tudja a sikertelen vevők adatait is, így fel tudod őket hívni telefonon és meg tudod kérdezni a sikertelenség okát. Ez egy nagyon hatásos technika.

  • Ha komoly gondja van a bankkártyás fizetéssel, akkor van olyan lehetőség, hogy utalássá alakítsad a rendelését. Ebben az esetben egy díjbekérőt kap, amit el tud utalni.

    FONTOS, csak akkor tudod utalássá alakítani, ha:

    • Be van kapcsolva az utalás funkció az előfizetésem menüben
    • Be van kapcsolva az utalássá alakítás funkció az előfizetésem menüben
    • Ha a termék nem enyugtás. Az enyugta feltétele, hogy bankkártyával kell fizetni. Számlát meg nem lehet utólag kiállítani, mert nincsenek számlázási adatok.
    • Ha új KATA vállalkozó vagy vigyázz ezzel, nehogy cégnek állítsd ki a díjbekérőt.

Összefoglalva:

A sikertelen fizetés egy feladat, amivel érdemes foglalkozni. Nem probléma, hanem egy lehetőség, hogy pénzt keress. Ne ess abba a hibába, hogy megijedsz tőle és abba se, hogy nem foglalkozol vele.

Hasznos volt ez a cikk?

0 emberből 0 kedvelte ezt a cikket

Még mindig segítségre van szükséged? Írj nekünk üzenetet