Sikertelen fizetés oka
Miért van annyi sikertelen bankkártyás fizetés?
SalesForm | Bártfai Balázs
Legutóbbi frissítés 5 hónapja
A SalesForm szoftverben az a jó, hogy mindent látsz. Ez elsőre ijesztő lehet, mert látod a sikertelen fizetéseket is és azt gondolhatod, hogy valami gond van.
A sok sikertelen fizetés csak elsőre tűnik soknak, Legtöbbször ugyanaz az ember próbálkozik sokszor.
A nemzetközi átlag 78%. Vagyis 100 emberből 78% sosem fejezi be a rendelést. Amíg ezek nem látszanak, csak a sikeres rendelések, ez nem is zavaró, hiszen amiről nem tudunk, az nem is fáj. DE!!!! Nem is tudunk tenni ellene.
A SalesForm fizetési oldala annyira optimalizált, hogy nálunk a sikertelen fizetések arány 13% körül van. Ez egy igazán jó szám!
Miért lesz sikertelen egy rendelés?
A leggyakoribb oka, hogy meggondolta magát a felhasználó.
A másik leggyakoribb oka, hogy hiába akar nem tud a bankkártyájával fizetni.
Miért nem tud a bankkártyájával fizetni?
A bankkártyás fizetés sikere több dolgon múlik. Az egyik a fizetési szolgáltató, akivel szerződtél, a másik az ügyfeled bankja.
Amikor kártyával akar valaki fizetni neked, akkor a SalesForm átirányítja a fizetési szolgáltató biztonságos oldalára, hogy hozzád semmilyen kártya adat ne kerüljön.
Ott a vevőd megadja a bankkártya adatait. Ezeket az adatokat a szolgáltató elküldi az ügyfeled bankjának. Ha az ügyfeled bankja mindent rendben talált, akkor visszaküldi, hogy sikeres volt a tranzakció, amit a fizetési szolgáltató nyugtáz és továbbít a SalesForm szoftvered felé. Ilyenkor jön létre a sikeres fizetés.
Akkor lesz sikertelen a fizetés, ha a fizetési szolgáltatód azt a választ adja vissza, hogy a fizetés sikertelen vagy túl sokáig nem ad semmilyen választ.
Mik a sikertelen fizetés gyakori okai?
A sikertelen bankkártyás fizetésnek van ismert gyakori okai:
NEM KAPOTT HITELESÍTŐ KÓDOT - A bankkártyát kibocsátó bank nem küldött hitelesítő kódot. Ennek oka átmeneti banki hiba vagy lassulás.
Megoldás: Várjon egy napot és próbálja újra
Megoldás: lépjen be a banki appba és nézz meg, nem volt-e váratlan vonás
TÚLLÉPTE A NAPI KÖLTÉSI LIMITET
Megoldás: Lépjen be a banki app-ba és emelje meg.
NEM VALÓDI ADATOK RENDELÉSKOR - biztonsági okokból a bank ellenőrzi a megadott adatokat és ha nem stimmelnek, akkor elutasítja a fizetést.
Megoldás: Adjon meg valós adatokat
SimplePay fizetés esetén a gyakori hibák
Lépj be a Simple fiókod admin felületére és keresd meg a sikertelen tranzakciókat és ott fogod látni, hogy mi a hiba oka. A felületre itt tudsz belépni: https://admin.simplepay.hu/admin/login
A tranzakciós lista menüben találod a tranzakciókat. Állítsd be az időpontot és a szűrőket. Ha a vásárló e-mail címét megadod, akkor meg fogja találni a keresett tranzakciót.
Az alábbi sikertelenségi okokat fogod találni:
Ez azt jelenti, hogy a vevőd bankja elutasította a pénz vonási kérésedet. Ennek sok oka lehet. A leggyakoribb, hogy a vevőd nem írta be a megerősítő kódot
Sikertelen - Időtúllépés
Ez azt jelenti, hogy túl sok idő telt el a bankkártya adatok megadásával, így lejárt a biztonsági időkeret. Ez akkor történik, ha fizetés közben otthagyja a számítógépet vagy bezárja az oldalt és nem fizet
További hibakódokat ebben a cikkben találsz
Mit tehetek a sikertelen fizetésekkel?
A SalesForm számos olyan automatizmussal rendelkezik, ami segít megmenteni a sikertelen fizetéseket. A statisztikádban külön jelöljük a megmentett fizetésekből származó bevételeidet.

Sikertelen fizetési automatizmusok:
- A sikertelen fizetéshez van egy külön oldal. Erre kerül a felhasználó, amikor sikertelenül fizetett. Ehhez van egy sablon, amit használhatsz és benne vannak a leggyakoribb problémák és egy újrafizetési link. Az újrafizetési linkre kattintva nem kell újra megadnia a rendelési adatokat azt alapból kitöltjük neki.
Ezt az oldalt a marketing beállítások - köszönő oldal menüben találod és ott tudod testreszabni. - A sikertelen fizetésre van egy beépített e-mail. Minden termék esetén van lehetőség egy sikertelen e-mail küldésére. Erre is van egy sablon, amit ki tudsz választani. A sablonban benne vannak a leggyakoribb problémák és egy újrafizetési link. Az újrafizetési linkre kattintva nem kell újra megadnia a rendelési adatokat azt alapból kitöltjük neki. Ez a levél termékenként egyedi lehet.
- Egyedi sikertelen fizetési oldal. Használhatsz teljesen egyedi sikertelen fizetési oldalt is. Ebben az esetben csak add meg a termék átirányításoknál a sikertelen fizetési oldalt URL címét. Az URL mindig https:// kezdődjön.
- Automata e-mail sorozat sikertelen fizetéskor. Ha összekötöd a SalesForm szoftver hírlevél küldővel, akkor be tudod állítani, hogy sikertelen fizetés esetén melyik csoportba kerüljön bele a felhasználó. Amikor bekerül egy ilyen csoportba, akkor automatikusan tudsz küldeni neki e-mail és be tudod állítani, hogy akár naponta küldjön egyet. A leghatásosabb az, ha 30 percel a bekerülést követően küldesz e-mailt, aztán 1 órával, 3 órával, 1 nappal, 2 nappal és 3 nappal.
Amint sikeres lesz a fizetés a SalesForm ki is veszi a sikertelen csoportból, így nem kell kézzel leállítanod a kampányt
Amit még megtehetsz, mert nagyon hatékony:
- Mivel a SalesForm szoftver tudja a sikertelen vevők adatait is, így fel tudod őket hívni telefonon és meg tudod kérdezni a sikertelenség okát. Ez egy nagyon hatásos technika.
- Ha komoly gondja van a bankkártyás fizetéssel, akkor van olyan lehetőség, hogy utalássá alakítsad a rendelését. Ebben az esetben egy díjbekérőt kap, amit el tud utalni.
FONTOS, csak akkor tudod utalássá alakítani, ha:
- Be van kapcsolva az utalás funkció az előfizetésem menüben
- Be van kapcsolva az utalássá alakítás funkció az előfizetésem menüben
- Ha a termék nem enyugtás. Az enyugta feltétele, hogy bankkártyával kell fizetni. Számlát meg nem lehet utólag kiállítani, mert nincsenek számlázási adatok.
- Ha új KATA vállalkozó vagy vigyázz ezzel, nehogy cégnek állítsd ki a díjbekérőt.
Összefoglalva:
A sikertelen fizetés egy feladat, amivel érdemes foglalkozni. Nem probléma, hanem egy lehetőség, hogy pénzt keress. Ne ess abba a hibába, hogy megijedsz tőle és abba se, hogy nem foglalkozol vele.