SalesForm URL paraméterek

SalesForm | Bártfai Balázs

Legutóbbi frissítés 7 hónapja

Az URL paraméterek trükkös kis jószágok... képesek egyetlen kattintással adatokat szállítani.


A Google súgója így ír róluk: https://support.google.com/google-ads/answer/6277564?hl=hu


De miért olyan érdekesek?

Az átlag felhasználónak egy link csak egy link. De te nem vagy átlag felhasználó, mert az internetet pénzszerzésre használod. Te tudni akarod, hogy mi a különbség link és link között.


A linkek oldalakat nyitnak meg. A megnyitott oldalt a paraméterek nem változtatják meg érdemben, csak információt adnak át.


A legtöbb esetben ezek az információk abban segítenek, hogy azonosítják honnan jött a kattintó. Erre valók az UTM paraméterek.

Elemezzük az UTM paramétereket

Az UTM paraméter arra szolgál, hogy tudjad mérni, hogy mondjuk a Facebook posztból mennyi kattintás érkezett és aztán abból mennyi vásárlás. Mert ha nem használsz paramétereket, akkor csak annyit tudsz, hogy a Facebookról jött. Azt már nem fogod tudni, hogy melyik oldaladról, melyik csoportból vagy melyik tartalomról.


Az UTM paraméter arra szolgál, hogy ezeket az információkat átadd a Google Analyticsnek és pontosam láss mindent.


Ilyen URL-t egyszerűen tudsz generálni: UTM generátor


Ha írok egy blog cikket, akkor eleve teszel rá paramétereket és úgy posztolom ki a Facebookra. De csinálok külön paramétert a hírlevélnek is, hogy lássam, mennyi rendelés érkezett e-mailből.


A Facebookra kiposztolt cikkem URL címe így néz ki:

https://www.rendelesiurlap.hu/cikk/egyaltalan-megeri-a-kihivas-az-arat?utm_source=facebook&utm_medium=fbcsoport&utm_campaign=salesform&utm_content=kampány&fbclid=IwAR1rLNEXVOzgfhgehIPx9QyIelieEUb3R8btHDHXANyLn920cBjktaYDaGE

A legtöbb embernek ez káosz és katyvasz, de neked információ dömping. Szedjük szét.


A ? -jelig tart az eredeti cikk url. Általában ezt szokták csak kiposztolni a Facebookra: https://www.rendelesiurlap.hu/cikk/egyaltalan-megeri-a-kihivas-az-arat


Aztán kezdődik az UTM paraméter.


  • utm_source=facebook

Ez jelöli a forrást, ami itt a Facebook, hiszen oda tettem ki

  • & jel köti össze a paramétereket egymással


Így végtelen hosszú link hozható létre

  • utm_medium=fbcsoport


Ez jelöli, hogy milyen felületre tettem ki. Itt látom, hogy ez egy Facebook csoportba került ki

  • utm_campaign=salesform


Ez jelöli, hogy az adott tartalom melyik kampányom része.

  • utm_content=kampány


Ez jelöli, hogy mi a tartalom, amire kattintott. Itt azért olyan fura, mert ékezetet tartalmaz a szó

  • fbclid=IwAR1rLNEXVOzgfhgehIPx9QyIelieEUb3R8btHDHXANyLn920cBjktaYDaGE


Ez pedig itt már nem az UTM paraméter része. Ezt a Facebook teszi ide, mert így tudja követni az embereket. Az fbclid a te kattintási azonosítód. Ez alapján követi, hogy te mit is csinálsz az oldalon. Ezt minden kiposztolt linkre ráteszi automatikusan, akár akarod, akár nem.


Az UTM paraméterekről sokat olvashatsz a Wikipédia oldalán is.

Mire jó még az URL paraméter?

A paraméterek nem csak követésre jók és statisztikák készítésére, hanem vezérelni is tudnak honlapokat.

Google keresés paraméterezése

Így tudod vezérelni a Google keresőt is.


A Google kereső linkje ez: https://www.google.com


Ha paraméterezem, akkor egyből a találati oldalra kerülsz: https://www.google.com/search?q=utm paraméter


Mit látsz itt?


Van ? -jel


Aztán jön a q mint a keresési paraméter. Aztán az = -jel és az értrék, ami jelen esetben maga a kulcsszó, amit beírtam. Azért ilyen fura, mert ékezetet tartalmaz, ha nem tartalmazna, akkor így nézne ki:

  https://www.google.com/search?q=utm parameter

Domain név ellenőrzésének paraméterezése

Azt, hogy egy domain név szabad vagy sem, szintén lehet paraméterezni a www.domainflotta.hu oldalon.


Az URL így néz ki: https://domainflotta.hu/domain/kereses/azendomainem.hu

Itt már a paraméter nem ?-jellel kezdődik, mert ez egy speciális funkció.


 Azonban ha az URL címben változtatod a /kereses/ utáni részt vagyis átírod a domain nevet, akkor azt a domaint fogja neked ellenőrizni.


Ez egy speciális fajta URL paraméterezés.

Hogyan tudod a SalesForm URL-t paraméterezni?

A SalesForm esetén minden terméknek van egy egyedi linkje. Mutatom:

https://sf.salesform.hu/t/r/havi-elofizetes

https://sf.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on

https://sf.salesform.hu/t/r/idopont-foglalas-neve


Ha észrevetted, akkor az URL eleje ugyanaz, csak a /r/ utáni rész változott meg. Az URL tartalmazza a termék nevét

Milyen jó lenne, ha az összes ismert adatot előre ki tudnád tölteni az űrlapon, igazam van?

Mert az emberek nem utálnak semmit sem jobban, mint adatokat gépelni egy űrlapra. Hálásak lesznek azért, ha előre kitöltöd azt, amit már tudsz róluk


Erre két jó megoldás létezik.

Űrlap kitöltés (trid) azonosító alapján

Ha valaki korábban rendelt már tőled, akkor a rendelési azonosítót a termék URL után rakod, akkor kitölti a korábban megadott adataival.

Ha a korábbi rendelési azonosítója ez volt: 9464235405361497


Akkor ezt a számsort kell az URL után raknod így:

https://sf.salesform.hu/t/r/havi-elofizetes/9464235405361497

https://sf.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on/9464235405361497

https://sf.salesform.hu/t/r/idopont-foglalas-neve/9464235405361497


Ha kipróbálod, akkor ott lesz előtted egy kitöltött űrlap, ahol ha akar tud adatot módosítani.

Milyen jó lenne, ha be sem jönni az űrlap, hanem egyből a kártyás fizetés jönne be...

Erre találtunk ki egy trükkös kis paramétert, ami egyből elposztolja az űrlapot. Vagyis nem kell a rendelés gombra sem kattintania.


A paraméter így néz ki:

sub=1

Ha az adatokat a (trid) azonosítóval töltöttem ki, akkor ?-jelet használva tudom egyből elposztolni az adatokat.

Vagyis a teljes URL így néz ki:

https://sf.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on/9464235405361497?sub=1


Ha ezt az URl címet használod, akkor egyből a kártyás fizetési oldal jön be

Előfizetéshez kapcsolódó URL paraméterek

Az előfizetések lemondásához nem kell más, csak a token változó.

Ezt átadjuk a hírlevélküldődnek, használhatod a SalesForm levelekben vagy webhook, zapier összekötéssel bármilyen egyedi szoftverbe


https://sf.salesform.hu/index/cancel/[token]

[token] => 12345678 // Ismétlődő fizetés esetén mentett token

Bankkártya csere link:


A bankkártyák időnként lejárnak és szükséges a cseréjük, az alábbi linkkel a vásárlód ki tudja cserélni az előfizetésében a kártya adatokat

https://sf.salesform.hu/t/r/repay/[trid]/[token]

[trid] => Egy 16 jegyű szám, ami a vásárlás egyedi azonosítója

[token] => 12345678 // Ismétlődő fizetés esetén mentett token


Előfizetés váltás link

Vannak olyam előfizetések, ahol szükség lehet arra, hogy kisebb vagy nagyobb csomagra váltson az előfizetőd.


Erre szolgál az előfizetés csere link.

Ezzel a linkkel, ha létrejön egy új előfizetés, akkor a korábbi előfizetését kicseréli. Ehhez a SalesForm-nak meg kell mondani, hogy mi volt korábbi előfizetése


https://sf.salesform.hu/t/r/eves-elofizetes/[trid]/[token]
Pl.: https://sf.salesform.hu/t/r/eves-elofizetes/9464235405361497/12345678

A vásárlási linkbe teszed bele a korábbi rendelés [trid] és [token] értékét. Így ha pl.: korábban havi előfizetésben volt a termék, amit megvett, akkor a sikeres éves előfizetés vásárlásával a havi előfizetés megszűnik és csak az éves lesz aktív

Videó az URL paraméterezésről:

2:25 nál kezdődik a paraméterezés

Hogyan tudod egyesével paraméterezni a mezőket?

Néha nem tudjuk az összes adatát a vevőnek, csak az e-mail címét, hiszen ott van a hírlevél listánkon.


Ebben az esetben az e-mail paramétert fogom használni, ami ez:


email=emailcime@domain.hu

Vagyis ha az e-mail címe: hello@salesform.hu, akkor a paraméterezett URL így néz ki:

https://sf.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on?email=hello@salesform.hu

Ha kimásolod az URL címet, akkor látod, hogy az email mező már ki is van töltve.


Ugyanezzel a módszerrel az összes mezőt ki tudod tölteni. A rendszer hibatűrő vagyis mindegy a sorrend és akkor sem fut hibára, ha üresen hagysz mezőket.


A paramétereket a & jellel tudod összefűzni. Vagyis ha a nevet és a telefonszámot és az e-mail címet is meg akarom adni, akkor az így néz ki:


https://sf.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on?email=hello@salesform.hu&name=Bártfai Balázs&telephone=06303512354

Milyen URL paramétereket tudsz használni?

Bemutatom milyen paraméterek vannak, amiket tudsz használni az URL címben.

  • name= Sales Form // Megrendelő neve
  • telephone= 36304403377 // Telefonszáma
  • email= info@domainflotta.hu // Email címe
  • invoice_name= DomainFlotta // Számlázási adatok Név
  • invoice_vatnumber = 14188127-2-42 //adószám
  • invoice_zipcode= 1000 // Számlázási adatok -> Irányítószám
  • invoice_city= Budapest // Számlázási adatok -> Város
  • invoice_street= Ismeretlen utca 12. // Számlázási adatok -> Utca,házszám
  • ship_name= DomainFlotta // Szállítási adatok -> Név
  • ship_zipcode= 1000 // Szállítási adatok -> Irányítószám
  • ship_city= Budapest // Szállítási adatok -> Város
  • ship_street= Ismeretlen utca 12. // Szállítási adatok -> Utca,házszám
  • coupon=xxxxxx // kupon kedvezmény kód
  • qty=1 // termék darabszáma
  • wqty=1 // Bump darabszáma
  • sub=1 //automatikusan posztolja az űrlapot
  • custom=egyedi_azonosito //bármilyen egyedi azonosító megadható
  • custom2=egyedi_azonosito //bármilyen egyedi azonosító megadható


Ezeket használva az összes adatot át tudod adni és ki tudod töltetni előre.

Mire jók az URL paraméterek?

  1. Az általam ismert adatokat előre ki tudom tölteni, így növelem a sikeres rendelés leadását
  2. Készíthetek saját felületet, ahol bekérem egy űrlapon az adatokat, majd ezeket továbbítom

Saját rendelési űrlapot is létrehozhatsz

Ha nálad valamiért nagyon speciális a rendelési folyamat, akkor létrehozhatsz egy egyedi űrlapot és az ott bekért adatokat továbbíthatod a SalesForm számára.

Milyen jó lenne, ha egyből a fizetési oldal jönne be...

Ha biztos vagy benne, hogy minden szükséges adatot bekértél és jól át is adtad URL paraméterben (name, telephone, email, invoice_name, invoice_zipcode, invoice_city, invoice_street), akkor használhatod a sub=1 paramétert.


Ezzel egyből el is küldőd az összes adatot a bank felé és már csak a kártyás fizetés van hátra.


Így megkapod a SalesForm minden előnyét:

  1. Bankkártyás fizetés
  2. Automata számlázás
  3. Sikeres fizetés utáni köszönő oldal
  4. Hírlevél és CRM integráció


FONTOS!

Ha használod a sub=1 paramétert, akkor nincs adatellenőrzés. Ha hibásan adod át, akkor hibásan kerül bele a rendszerbe és a számlára is a rendelő adatai.

Hogyan néz ki egy teljesen paraméterezett URL automatikus posztolással?

  • name= Bártfai Balázs
  • telephone= 06303512354
  • email= hello@salesform.hu
  • invoice_name= Netlight Consulting Kft
  • invoice_vatnumber = 14188127-2-42
  • invoice_zipcode= 1148
  • invoice_city= Budapest
  • invoice_street= Bánki Donát utca 12/b

Ezek a minimum adatok.


Paraméterben ez így néz ki:

?name=Bártfai Balázs&telephone=06303512354&email=hello@salesform.hu&invoice_name=Netlight Consulting Kft&invoice_vatnumber=14188127-2-42&invoice_zipcode=1148&invoice_city=Budapest&invoice_street=Bánki Donát utca 12/b

Már csak a SalesForm URL kell elé:

https://sf.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on?name=Bártfai Balázs&telephone=06303512354&email=hello@salesform.hu&invoice_name=Netlight Consulting Kft&invoice_zipcode=1148&invoice_city=Budapest&invoice_street=Bánki Donát utca 12/b

Ha pedig azt szeretném, hogy egyből a banki fizetésre jusson, akkor a végére beteszem a sub=1 paramétert:

https://sf.salesform.hu/t/r/video-oktatas-pendrive-on?name=Bártfai Balázs&telephone=06303512354&email=hello@salesform.hu&invoice_name=Netlight Consulting Kft&invoice_vatnumber=14188127-2-42&invoice_zipcode=1148&invoice_city=Budapest&invoice_street=Bánki Donát utca 12/b&sub=1


Az URL paraméterekben hatalmas potenciál van. Rengeteg WordPress bővítmény van, amivel egyedi űrlapokat hozhatsz létre bekérheted a szükséges infókat és egyből fizettetni tudod az embereket.


Használd bátran és ha kérdésed van, akkor tedd fel itt.

Hasznos volt ez a cikk?

1 emberből 1 kedvelte ezt a cikket

Még mindig segítségre van szükséged? Írj nekünk üzenetet