3 eset van, amikor megbocsátható, hogy nincsenek kiírva az áraid

Fizess amennyit akarsz - Pay What You Want modell

SalesForm | Bártfai Balázs

Legutóbbi frissítés 9 hónapja

1. eset: Pay What You Want modell


A Pay What You Want modell (PWYW) egy olyan árképzési stratégia, amelyben a vevő maga határozza meg, hogy mennyit fizet egy termékért vagy szolgáltatásért. Ez a modell gyakran használt a kreatív iparágban, például zenészek, művészek vagy írók esetében.


A PWYW modellnek számos előnye van. Egyrészt ösztönzi a vevőket, hogy értékeljék a terméket vagy szolgáltatást, és az alapján határozzák meg az árat. Másrészt segíthet a vállalkozásoknak elérni egy újabb közönséget, akiknek nem engedné meg az, hogy fizessenek a termékért vagy szolgáltatásért.


A PWYW másik előnye, hogy jobb minőségű leadeket gyűjt, mint egy ingyenes csali termék. Az upsell ajánlatot pedig sokkal nagyobb arányban fogadják el a vásárlók, hiszen már kinyitották a pénztárcájukat. A PWYW modell high ticket stratégiában tökéletesen kiváltja a lead gyűjtést!


2. eset: Adományok gyűjtése

Az adományok gyűjtése egy másik eset, amikor elfogadható, hogy nincsenek kiírva az árak. Ez a modell gyakran használt nonprofit szervezetek vagy jótékonysági szervezetek esetében.


Az adományok gyűjtésének számos előnye van. Egyrészt segíthet a vállalkozásoknak elérni a célközönségüket és támogatást szerezni. Másrészt segíthet a vállalkozásoknak növelni a láthatóságukat és a hírnevüket.


3. eset: Új termék vagy szolgáltatás bevezetése

Amikor egy új termék vagy szolgáltatást vezetsz be, előfordulhat, hogy még nem tudod pontosan, hogy mi lesz az ára. Ebben az esetben elfogadható, hogy nincsenek kiírva az árak.


Amikor egy új terméket vagy szolgáltatást vezetsz be, fontos, hogy végezz piackutatást, hogy megtudd, mennyit hajlandóak fizetni a vevők. Ez segíthet meghatározni a termék vagy szolgáltatás végső árát.


És van-e jobb piackutatás, mint az, hogy megveszik és kiderül mennyiért.


EXTRA TIPPEK:

Ha Pay What You Want modellt használsz, fontos, hogy határozz meg egy minimális összeget, amelyet elfogadsz. Ez segít megelőzni, hogy a vevők túlságosan keveset fizessenek.


Ha adományokat gyűjtesz, fontos, hogy határozz meg egy célt, amelyet el szeretne érni. Ez segít motiválni a vevőket, hogy adományozzanak.


Ha egy új terméket vagy szolgáltatást vezetsz be, fontos, hogy határozz meg egy előzetes árat. Ez segít a vevőknek megismerni a termék vagy szolgáltatás értékét.


▬ Videó tartalma ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

00:00 - Ha nincs ajánlatod, nincs vállalkozásod!

00:19 - Ha az árad: attól függ mit akar a vevő... nincs ajánlatod!

01:10 - Akinek van ajánlata, az milliókat termel

01:50 - Van 3 eset, amikor elfogadható, hogy nincs egy konkrét árad

02:13 - 2. eset a Pay What You Want modell használata

03:02 - Akkor sincs konkrét ár, ha adományokat gyűjtesz

03:21 - Hogyan kérhetsz tetszőleges összeget a SalesFormban?

05:30 - Telex -hez hasonló adomány kérő oldal és még egy példa!



Hasznos volt ez a cikk?

0 emberből 0 kedvelte ezt a cikket

Még mindig segítségre van szükséged? Írj nekünk üzenetet